powerboksel
powerboksel

powerboksel

انواع سیم بکسل



سیم بکسل ها بسته به موادی که در تولید آنها بکار رفته است و متناسب با ساختار و بافتی که دارند دارای مشخصات مکانیکی و شیمیایی متفاوتی هستند که آنها را برای مصرف در صنایعی خاص ایده آل می سازد. در برخی از صنایع نیاز به سیم بکسل با مقاومت کششی بالاتر بوده که متناسب با آن از سیم بکسل فولادی با تنسایل بالا استفاده میشود، در برخی دیگر از صنایع نیاز به سیم بکسل هایی با انعطاف بالا و مقاومت سایشی مناسب، مقاومت حرارتی و مقاومت در برابر زنگ زدگی بالا، مقاومت در برابر گردش و باز شدن در ارتفاعات بالا، روکش دار و محفوظ ار تماس مستقیم با بیرون، سبک و با قابلیت عدم جذب آب و روغن بصورت متغرق و ... می باشند. بر این اساس است که گونه هایی متفاوت از سیم بکسل ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.


  

  • سیم بکسل آسانسوری: یکی از صنایع مصرف کننده سیم بکسل صنایع آسانسور می باشند که از دو گونه و دو بافت مختلف سیم بکسل با مغزی کنفی و مغزی فولادی استفاده می کنند. سیم بکسل آسانسوری از جنس فولادی گالوانیزه بوده و هم برای حفظ وزن و تعادل کابین مورد استفاده قرار می گیرد و هم در گاورنر آسانسور.
  • سیم بکسل تاور کرین: این دسته از سیم بکسل ها معروف به نتاب هستند و حتی بصورت تک رشته نیز در ارتفاعات برای حمل بار دارای امنیت لازم هستند چرا که بافت آنها بگونه ای است که در برابر گردش به هر جهتی مقابله می کند. سیم بکسل تاور کرین اغلب ساختار 19X7 دارد و دارای تعداد بالایی مفتول و استرند است. بازرگانی پاور بکسل عرضه کننده سایز های مختلف سیم بکسل نتاب در ایران می باشد.
  • سیم بکسل حفاری و جرثقیل: با این وجود که دو صنعت حفاری و جرثقیل و لیفتینگ کاملا متفاوت هستند اما از آنجا که بافت و متریال و مغزی سیم بکسل بکار رفته در هر دو صنعت در اغلب موارد یکسان است آنها را در یک دسته قرار دادیم. سیم بکسل حفاری و جرثقیل اغلب با ساختار 6X19 تولید میشود و از نوع بافت SEALE , STANDARD در دسترس قرار دارد. نوع مغزی سیم بکسل حفاری و جرثقیل هم می تواند فولادی و هم کنفی باشد.
  • سیم بکسل صنایع دریایی: بیشتر از آنکه به دنبال دسته بندی صنایع خاصی باشیم در این کتگوری به دسته بندی متریال بکار رفته در تولید سیم بکسل پرداخته ایم . منظور اصلی سیم بکسل نتاب می باشد که به سبب مقاومت بالا در برابر خوردگی در صنایع دریایی به وفور استفاده میشود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد